Registratiepunt Huurcommissie

De Huurcommissie heeft op verzoek van minister Ollongren een registratiepunt opgezet waar huurders die door de coronacrisis in de financiële problemen raakten een melding kunnen doen. Zo wil de minister meer zicht krijgen op hoe vaak verhuurders maatwerk weigeren voor huurders die in de knel zitten.
Wij willen uw vragen uw achterban op het bestaan van het registratiepunt te wijzen. Bijvoorbeeld in uw nieuwsbrief, via uw website, sociale media of andere kanalen. Hoewel de Woonbond vindt dat de minister véél meer moet doen om huurders tegemoet te komen in de crisis, roepen we huurders die nul op het rekest kregen van hun verhuurder wel op een melding te doen bij het registratiepunt.
Het gaat om een online registratiepunt. Maar huurders die geen toegang hebben tot internet kunnen hun registratie telefonisch doen via de helpdesk van de Huurcommissie:  070-375 4300. De helpdesk is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur.

Registratiepunt
Kunt u door de coronacrisis de huur van uw woning niet meer betalen en denkt uw verhuurder niet met u mee? Dan kunt u dat hier registreren. De Huurcommissie houdt voor het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties bij of verhuurders maatwerk leveren aan huurders die door coronacrisis in financiële problemen zijn gekomen.Het invullen van de vragen is alleen voor het verzamelen van gegevens. De Huurcommissie neemt de registraties niet inhoudelijk in behandeling.
Start registratie

Helpdesk
Huurders die geen toegang hebben tot internet kunnen voor hun registratie contact opnemen met de helpdesk via 070-375 4300.
Houd dan uw huurcontract bij de hand. De helpdesk is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur.

Géén officiele procedure
Met deze registratie start u géén officiële procedure bij de Huurcommissie. Wilt u wel een officële procedure starten, zie Procedure.